Які питання треба ставити на співбесіді

Якщо ви в пошуках роботи, ви напевно прочитали з десяток статей про питання, які роботодавці ставлять на співбесіді. Питання роботодавця (і відповіді здобувача) - це важливо. Але важливі і питання здобувача. Вам приходило в голову, що справити враження можна не тільки констатацією досягнень і влучним описом особистих якостей? Потрапити в категорію «дуже, дуже цікавий кандидат!» Можна, задавши правильні питання. Користь подвійна: Ви отримуєте корисну інформацію про потенційного роботодавця, завданнях, перспективи. Показуєте кращу сторону себе.

ТОП-8 питань роботодавцю на співбесіді


1) «В кінці минулого року ви втратили частину клієнтів через судового позову, а ще через півроку потрапили в топ компаній-лідерів галузі. Я читав про це в [назва видання]. Що такого є в вашій системі менеджменту, що такий прогрес став можливий?

Роботодавцю будуть приємні питання про компанію. Тільки не варто питати: «Чим займається ваша компанія?». Це питання вбиває інтерес до претендента раз і назавжди. Зате оцінять формулювання більш конкретне. На одне таке питання, потрібно зібрати відомості про організацію: що цікавого є в її історії, які її успіхи і невдачі, хто нею керує, на яких принципах побудована корпоративна культура (як люди спілкуються між собою, які традиції підтримують, які якості співробітників вважають важливими).

З потоку відомостей легко вичленувати цікавий факт і поставити уточнююче запитання. У ньому може міститися завуальована лестощі, як в нашому прикладі - нічого страшного; важливо оформити її грамотно.

Мета питання - показати, що ви цікавилися роботодавцем, причому підготовці до співбесіди приділили трохи більше 15-ти хвилин.

2) «Розповідаючи про вакансії, Ви зазначили, що одна з пріоритетних завдань - розширити клієнтську базу. Яких конкретно результатів ви очікуєте (-яку частину зростання), і за який період часу?

Конкретні питання по функціоналу - потрапляння в десятку. Поступаючи так, здобувач показує компетентність, допитливість, націленість на результат (набагато меншу цінність представляє готовність претендента на подвиги, суть яких йому не до кінця зрозуміла).

Здобувач при цьому отримує орієнтири щодо цілей і, в першу чергу, щодо їх реалістичності. По відповіді можна судити про компетентність самого роботодавця: якщо він ставить завдання нездійсненні, це тривожна ознака.

Змістовна відповідь дає можливість фахівцеві переконатися, що він здатний досягти цілей, що йому даний напрямок діяльності цікавий.

3) «Що входить в компенсаційний пакет?

Задавати це питання стоїть тільки після того, як роботодавець висловив готовність співпрацювати і відкрив обговорення зарплати.

Здобувач, який неуважно цікавиться зарплатнею, виглядає непрактичним, недалекоглядним.

Нормально, добре - коли фахівець вимагає чіткого розуміння обсягу винагороди.

4) «Які якості своїх колег Ви цінуєте найбільше?

Питання найбільш корисне в бесіді з потенційним керівником. Він розповідає, що цінує в підлеглих - здобувач отримує їжу для роздумів, наскільки він відповідає очікуванням.

Припустимо, керівник розповідає, що найбільше цінує в колегах здатність жертвувати заради роботи особистими інтересами, а здобувач вважає за краще вечора п'ятниці і вихідні проводити вдома, з родиною. У наявності конфлікт цінностей - і привід для здобувача робити висновки.

З точки зору роботодавця, згадане питання демонструє бажання кандидата краще зрозуміти специфіку роботи в підрозділі, зокрема - особливості спілкування з керівником; здобувач хоче переконатися, що його з потенційним шефом об'єднують спільні цінності, і це плюс.

5) «Які традиції підтримуються в компанії?

Це маневр в сторону розслаблення, зниження напруження (його можна задати після напруженого обговорення питань оплати праці, графіка роботи та ін.). Роботодавцю приємно буде розповісти, як колектив відзначає свята, які існують корпоративні заходи (навчання, тімбілдинги, дружні посиденьки в кафе по п'ятницях). Можливо, роботодавець згадає пару забавних історій про те, як в компанію не приїхав Дід Мороз, і цю почесну роль довелося грати головному бухгалтеру.

Поки роботодавець нагадує і пом'якшує тон спілкування, претендентові варто уважно слухати і запам'ятовувати. В організації прийнято два рази на місяць виїжджати з родинами за місто на мотузкові тренінги? А здобувачеві це потрібно?

У компанії існує традиція преміювати в кінці року співробітників, які придумали оригінальне рішення давньої проблеми? Вже цікавіше!

6) «За якими критеріями буде оцінюватися моя робота по завершенню випробувального терміну?

Таке формулювання - індикатор вдумливого підходу кандидата до своїх перспектив. Здобувач хоче зрозуміти, чого від нього чекають, конкретно - це не свідчення відповідальності, націленості на заданий результат?

Здобувач, в свою чергу, отримує уявлення, про що з ним будуть говорити, коли період «притирання» закінчиться, і роботодавець буде приймати рішення, залишається фахівець або йде.

7) «Що буде найскладнішим на перших етапах моєї роботи, на Вашу думку?

Спрацьовує в бесіді з керівником або членом команди - тобто не з HR-менеджером, який, швидше за все, не знає специфіки завдань настільки глибоко. А ось потенційний колега або начальник можуть розповісти багато цікавого - завдяки чому кандидат зрозуміє, до чого бути готовим.

Роботодавцю питання приємно, оскільки демонструє, знову ж таки, зацікавленість фахівця в результаті, його усвідомлений підхід до вибору проекту, колективу, роботи в цілому.

8) «Як Ви думаєте, які у мене є сильні сторони, завдяки яким я впораюся з завданнями? А які - слабкі?

Вимовите цю фразу - і майбутній керівник магічним чином перетвориться з суворого арбітра в наставника. А наставник - це помічник, а не оцінююча особа.

Керівнику ця роль буде симпатична, оскільки люди з досвідом і наділені владою зазвичай охоче діляться порадами з молодшими за статусом колегами, особливо в такий момент, коли на здобувача хочеться справити хороше враження.

Здобувач отримує цікаві відомості про себе - погляд з боку. Відповідь рекомендується уважно вислухати, запам'ятати і надалі використовувати, щоб виглядати більш компетентним, сильним, впевненим у собі професіоналом.

Озброїлися теорією? Саме час переходити до практики: відбирати вакансії і відправляти резюме!

Категория: БЛОГ | Просмотров: 1407 | | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar